.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تحلیل مهاجرانی از اعتراضات اخیر
تحلیل مهاجرانی از اعتراضات اخیر

شمال نیوز: عطاالله مهاجرانی، در اعتماد نوشت: «تجربه اعتراضات متنوعي كه در شهرهاي مختلف كشور، پيرو درگذشت مهسا اميني رخ داده است، در يك كلام نشان مي‌دهد، اعتماد عمومي آسيب ديده است، بديهي و طبيعي است كه گروه‌هاي مختلف سياسي و نظامي كه به صراحت از خط‌مشي براندازي نظام جمهوري اسلامي استفاده مي‌كنند، همواره مترصد چنين فرصت‌هايي بوده و هستند و خواهند بود، اما نمي‌توان بر اين واقعيت چشم پوشيد كه گاه و گاه بيشتر از گاه، به دليل متراكم شدن بي‌تدبيري‌ها، براندازان با هر رنگ و نشان و وابستگي، فرصت و فضاي لازم را پيدا مي‌كنند. سخن من متوجه آنان يا تلويزيون‌هايي كه اساسا، براي ايجاد آشوب در كشور ما طراحي شده‌اند و ماهيتي امنيتي و سياسي دارند، نيست.

 

مخاطب مسوولان و تصميم‌سازان يا مهم‌تر تصميم‌گيرندگان است. اين مجموعه مي‌بايست، از اعتماد عمومي حراست و مراقبت كنند. اگر اموري يا پرونده‌هايي در ذهن جامعه معطل، مشكوك و بي‌نتيجه باقي مانده باشد، كه مانده است، اعتماد عمومي آسيب مي‌بيند...

 

براي نخستين‌بار ما شاهد مواجهه خردمندانه و شايسته همه مسوولان در دولت و دستگاه قضايي و مجلس با اين پديده درگذشت مهسا اميني بوديم. رييس‌جمهور با خانواده اميني صحبت كرد. رييس قوه قضاييه وعده داد كه ماجرا را با دقت پيگيري مي‌كند. استاندار كردستان به همراه فرمانده سپاه، در مجلس ترحيم مهسا اميني در سقز شركت كردند، نماينده رهبري در استان كردستان به خانه پدر و مادر مهسا اميني رفت، به‌رغم تمام اين نشانه‌هاي همدردي و مسووليت‌پذيري چرا جامعه آرام نشد؟ پاسخ روشن است، اعتماد عمومي آسيب ديده است.

 

آسيب‌‌ديدگي اعتماد عمومي در گذار سال‌ها اتفاق مي‌افتد و بي‌اعتمادي متراكم مي‌شود و مثل ديواري در برابرمان مي‌ايستد، اين ديوار بي‌اعتمادي به مرور زمان تراش مي‌خورد و برچيده مي‌شود. اقدام برخي شبكه‌هاي صدا و سيما در برگزاري مناظره‌هاي حقيقي و نه صوري و نمايشي، كاري شايسته بود. گرچه دير است، اما موثر خواهد بود. در يك كلام، مي‌بايست در شيوه حكمراني، به سخن مردم گوش كرد.»


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.